Wednesday 6 March 2013

Menurut Mereka...Dr. Ahmadinejad Kafir...

Oleh: Faisal Tehrani


Menurut Mereka Dr Ahmadinejad Kafir.

...dia datang lambat, jadi dia solat di saf belakang seperti orang lain.

...hajinya seperti haji orang lain juga, merasai semuanya.

Saat menziarahi Nabi Muhammad saw, dia juga bersolat di raudhah.

Dia (Ahmad dinejad) juga mencari 'ketenangan' ketika wukuf di Arafah.

Tetapi menurut sesetengah kita yang tak habis mengkaji dan mengaji - Dr Mahmoud Ahmadinejad dan sekian syiah adalah kafir. Hadis Rasulullah saw yang terdapat dalam Sahih Bukhari nombor 5752 bererti:

"Barangsiapa mengatakan kepada saudaranya dengan 'Wahai Kafir', maka kekafiran itu kembali kepada salah satunya."

Alasan mengkafirkan syiah ialah kerana mereka mengkafirkan sahabat. Kita terlupa sumber pengkafiran sahabat tersebut ada dalam sumber sunni kita sendiri.

Daripada Abu Hurairah, daripada Nabi saw.:

بَيْنَا اَنَا قَائِمٌ اِذَا زَمْرَةٌ حَتَّى اِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِى وَبَيْنَهُمْ فَقَالَ هَلُمَّ، فَقُلْتُ اَيْنَ؟ قَالَ إِلَى النَّارِ -وَاللهِ- قُلْتُ وَمَا شَأْنُهُمْ؟ قَالَ اِنَّهُمْ ارْتَدُوْا بَعْدَكَ عَلَى اَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى، ثُمَّ اِذَا زَمْرَةٌ حَتَّى اِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِى وَبَيْنَهُمْ فَقَالَ هَلُمَّ، قُلْتُ اَيْنَ؟ قَالَ اِلَى النَّارِ -وَاللهِ- قُلْتُ مَاشَأْنُهُمْ؟ قَالَ اِنَّهُمْ ارْتَدُّوْا بَعْدَكَ عَلَى اَدْبَارِهِمْ الْقَهْقَرَى. فَلاَ اَرَاهُ يَخْلُصُ مِنْهُمْ اِلاَّ مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ.ااااابشنمبش

“Ketika aku sedang berdiri, terlihat olehku sekelompok orang. Setelah aku kenali mereka, ada seorang di antara mereka keluar dan mengajak kawan-kawannya, ‘Ayuh, mari’ Aku bertanya, ke mana? ia menjawab, ‘ke neraka,’ Lalu aku bertanya lagi, mengapa nasib mereka sampai demikian? Kemudian dijawab: ‘Sesungguhnya mereka telah murtad sejak kau tinggalkan dan berbalik ke belakang (kepada kekafiran). Kemudian terlihat sekelompok lain lagi. Ketika aku kenali mereka, ada seorang di antara mereka keluar dan menyeru kawan-kawannya: ‘Ayuh, mari’ Aku bertanya, ke mana? Ia menjawab: ‘Ke neraka’ Lalu aku bertanya lagi, mengapa mereka? dijawab: ‘Sesungguhnya mereka telah murtad sepeninggalmu dan kembali ke belakang. Kulihat tidak ada yang selamat dan lolos kecuali beberapa orang saja yang jumlahnya cukup sedikit, seperti jumlah unta yang tersesat dari rombongannya.”

* Daripada Abu Hurairah, Rasulullah saw bersabda:

يَرِدُ عَلِيَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ رَهْطٌ مِنْ اَصْحَابِى، فَيُحْلَوْنَ عَنِ الْحَوْضِ فَأَقُوْلُ: يَارَبِّ اَصْحَابِى. فَيَقُوْلُ: إِنَكَ لاَ عِلْمَ لَكَ بِمَا اَحْدَثُوْا بَعْدَكَ، إِنَّهُمْ ارْتَدُّوْا عَلَى اَدْبَارِهِمْ الْقَهْقَرَى.

“Akan (datang) di hadapanku kelak sekelompok sahabatku, tapi kemudian mereka dihalau. Aku bertanya, wahai Tuhanku, mereka adalah sahabat-sahabatku. Lalu dikatakan: ‘Kamu tidak mengetahui apa yang mereka perbuat sepeninggalmu. Sesungguhnya mereka murtad dan berpaling (dari agama).’ (Sahih Bukhari, 8/150.)

* Daripada Abu Bakrah, Rasulullah saw bersabda:

لَيَرِدَنَّ عَلَيَّ الْحَوْضَ رِجَالٌ مِمَّنْ صَحِبَنِى وَرَآنِي، حَتَّى اِذَا رُفِعُوْا اِلَيَّ وَرَأَيْتُهُمْ آخْتَلَجُوْا دُوْنِى فَأَقُوْلَنَّ: رَبِّ اَصْحَابِى اَصْحَابِى. فَيُقَالُ: إِنَّكَ لاَتَدْرِى مَااَحْدَثُوْا بَعْدَكَ.

“Akan datang menjumpaiku di telaga (haudh) orang-orang yang pernah bersahabat dan melihatku. Ketika mereka dihadapkan denganku, dan aku kenali mereka, mereka terpelanting dariku. Maka aku berseru, ‘Ya Rabbi, mereka adalah sahabatku.’ Lalu dijawab, ‘Engkau tidak mengetahui apa yang mereka perbuat sepeninggalmu.’ (Musnad Ahmad,5/48 dan 50.)

* Daripada Ibnu Umar, ia mendengar Nabi saw bersabda:

لاَ تَرْجِعُوْا بَعْدِى كُفَّارًا، يَضْرِبُ بَعْضُكُمْ رِقَابَ بَعْضٍ.

“Janganlah kamu kembali menjadi kafir sepeninggalku nanti, sebahagian dari kamu menebas leher sebahagian yang lain.”


Hadis yang sama juga diriwayatkan oleh Abu Bakrah, Jarir dan Ibnu Abbas daripada Nabi saw (Shahih Bukhari,9/63-64, Shahih Muslim, 1/58.)

Menyambut Pak Lah di Tehran dalam tahun 2008.

Menyambut pemimpin Hamas (Palestina) di Tehran dalam tahun 2008 juga.

Presiden Ahmadinejad berbuka puasa dengan staf di pejabatnya (kira-kira macam JPM) tahun lalu (1430 Hijrah). Tak tertanding sama sekali.

Dan begitulah, kerana tak habis mengaji dan mengkaji...Dr Ahmadinejad disalahertikan. Siapakah yang untung? Amerika Syarikat dan Zionis tentunya.

1 comment:

abu bakar said...

faisal seorang penulis yang hebat semakin sepi dari arena entah kenapa